Akcia!!! pri objednávke motora doručenie zadarmo

Vyhľadávajte vo viac ako 1062 ks produktoch

Napríklad: Škoda Fabia 1.9 alebo kódom motora: ATD

Poškodenie piestu a jeho príčiny

Poškodenie piestu a jeho príčiny

Zadretie alebo poškodenie piestu?

Čo bolo príčinou škody?

Pomôžeme vám správne diagnostikovať poškodenie v dielni a vyhnúť sa ďalším nákladným škodám.

Poškodenie hláv piestov

Zadretie spôsobené prehriatím (hlavne na hlave piestu)

  • Prehrievanie v dôsledku porúch spaľovania
  • Ohnutá/upchatá tryska na rozprašovanie oleja
  • Inštalácia nesprávnych piestov
  • Porucha v chladiacom systéme
  • Zúženie vôle v hornej oblasti valca

Stopy po bití

  • Príliš veľký výstupok piestu
  • Nadmerné zbrúsenie s hlavy
  • Nesprávne uloženie ventilu
  • Nesprávne tesnenie hlavy
  • Karbónové usadeniny na hlave piestu
  • Príliš malá vôľa ventilov
  • Nesprávne časovanie ventilov v dôsledku nesprávneho nastavenia alebo nesprávneho nastavenia ozubených remeňov

Pretavenie a topenie

  • Chybné mazacie trysky na rozprašovanie oleja
  • Nesprávna injekčná dávka
  • Nesprávne načasovanie vstrekovania
  • Nedostatočné tesnenie
  • Oneskorenie zapaľovania
  • Vibrácie vstrekovacích potrubí

Praskliny na dne a hlave

  • Chybný alebo nesprávny vstrekovač
  • Nesprávne načasovanie vstrekovania
  • Nesprávna injekčná dávka
  • Nedostatočná kompresia
  • Nedostatočné chladenie piestu
  • Nesprávny piest s nesprávnym tvarom hlavy
  • Zvýšenie výkonu (napr. takzvaným Chip Tuningom)

POŠKODENIE PIESTNEHO KRÚŽKU

Poškodenie materiálu v oblasti prstenca

  • Chyby pri montáži piestu
  • Zaplavenie palivom
  • Silné axiálne opotrebovanie piestneho krúžku
  • Piestne krúžky máju veľkú vôľu

Radiálne opotrebovanie v dôsledku zaplavenia paliva

  • Nezrovnalosti pri príprave zmesi
  • Poruchy horenia
  • Nedostatočný kompresný tlak
  • Nesprávne vyčnievanie piestu

Axiálne opotrebovanie v dôsledku znečistenia

  • Abrazívne častice nečistôt v dôsledku nedostatočnej kvality filtrácie
  • Častice nečistôt, ktoré neboli dôkladne odstránené počas generálnej opravy motora (úlomky, trecí materiál)
  • Abrazívne častice vznikajúce pri zábehu

Poškodenie plášťa piestu

Asymetrická dráha piestu

  • Ojnica ohnutá/ skrútená
  • Diagonálne otočené konce ojníc
  • Krivý valec
  • Krivé uloženie valca
  • Príliš veľká vôla ojnice

 Pnutie v piestovom čape 

  • Piestny čap je príliš tesný
  • Zadretie na konci ojnice (nedostatočné mazanie pri štarte)
  • Chyba montáže ojnice za tepla

Chod nasucho, zadieranie v dôsledku zaplavenia paliva

  • Motor beží na príliš bohatú zmes
  • Poruchy horenia (bez iskry)
  • Nedostatočná kompresia
  • Chybný systém studeného štartu
  • Riedenie oleja palivom