Poškodenie piestu a jeho príčiny
Zadretie alebo poškodenie piestu?
Čo bolo príčinou škody?
Pomôžeme vám správne diagnostikovať poškodenie v dielni a vyhnúť sa ďalším nákladným škodám.
Poškodenie hláv piestov
Zadretie spôsobené prehriatím (hlavne na hlave piestu)
- Prehrievanie v dôsledku porúch spaľovania
- Ohnutá/upchatá tryska na rozprašovanie oleja
- Inštalácia nesprávnych piestov
- Porucha v chladiacom systéme
- Zúženie vôle v hornej oblasti valca
Stopy po bití
- Príliš veľký výstupok piestu
- Nadmerné zbrúsenie s hlavy
- Nesprávne uloženie ventilu
- Nesprávne tesnenie hlavy
- Karbónové usadeniny na hlave piestu
- Príliš malá vôľa ventilov
- Nesprávne časovanie ventilov v dôsledku nesprávneho nastavenia alebo nesprávneho nastavenia ozubených remeňov
Pretavenie a topenie
- Chybné mazacie trysky na rozprašovanie oleja
- Nesprávna injekčná dávka
- Nesprávne načasovanie vstrekovania
- Nedostatočné tesnenie
- Oneskorenie zapaľovania
- Vibrácie vstrekovacích potrubí
Praskliny na dne a hlave
- Chybný alebo nesprávny vstrekovač
- Nesprávne načasovanie vstrekovania
- Nesprávna injekčná dávka
- Nedostatočná kompresia
- Nedostatočné chladenie piestu
- Nesprávny piest s nesprávnym tvarom hlavy
- Zvýšenie výkonu (napr. takzvaným Chip Tuningom)
POŠKODENIE PIESTNEHO KRÚŽKU
Poškodenie materiálu v oblasti prstenca
- Chyby pri montáži piestu
- Zaplavenie palivom
- Silné axiálne opotrebovanie piestneho krúžku
- Piestne krúžky máju veľkú vôľu
Radiálne opotrebovanie v dôsledku zaplavenia paliva
- Nezrovnalosti pri príprave zmesi
- Poruchy horenia
- Nedostatočný kompresný tlak
- Nesprávne vyčnievanie piestu
Axiálne opotrebovanie v dôsledku znečistenia
- Abrazívne častice nečistôt v dôsledku nedostatočnej kvality filtrácie
- Častice nečistôt, ktoré neboli dôkladne odstránené počas generálnej opravy motora (úlomky, trecí materiál)
- Abrazívne častice vznikajúce pri zábehu
Poškodenie plášťa piestu
Asymetrická dráha piestu
- Ojnica ohnutá/ skrútená
- Diagonálne otočené konce ojníc
- Krivý valec
- Krivé uloženie valca
- Príliš veľká vôla ojnice
Pnutie v piestovom čape
- Piestny čap je príliš tesný
- Zadretie na konci ojnice (nedostatočné mazanie pri štarte)
- Chyba montáže ojnice za tepla
Chod nasucho, zadieranie v dôsledku zaplavenia paliva
- Motor beží na príliš bohatú zmes
- Poruchy horenia (bez iskry)
- Nedostatočná kompresia
- Chybný systém studeného štartu
- Riedenie oleja palivom